Pages

Sunday 24 June 2012

Syukur atas kebahagiaan ini...

Assalammualaikum WBT...

Alhamdulillah...syukur pada-Mu Ya Allah...betapa banyaknya rezeki dan nikmat yang Engkau berikan...nikmat yang mana lagi harus kami dustakan Ya Allah...ampunilah dosa-dosa kami Ya Allah....sering lalai mengingati-Mu...namun Engkau tidak pernah lalai dalam memberikan nikmat dan kebahagiaan kepada kami....subhanallah....sesungguhnya Engkaulah Maha Pemurah lagi Maha Pengasih dan Penyayang..sungguh aku malu berbuat dosa..namun aku hanya makhluk-Mu yang lemah lagi berdosa..ampunilah kami.....


Kehidupan ini satu perjuangan dan kembara yang panjang....namun di dunia hanyalah sementara...dan kehidupan yang panjang dan abadi ialah di akhirat sana....seringkali hati ini berbisik, cukupkah amalan ku untuk ke sana nanti?...sudah tentu belum cukup..namun kenapa masih tega melakukan dosa...ingatlah setiap perlakuan kita dicatit oleh malaikat atid dan Rakib....dan yang penting sekali ialah sering memikirkan bilakah kematian kita bakal tiba?....pernahkah kita semua terfikir..kita semua ini adalah bakal jenazah...tidak kira muda atau tua..semuanya bakal menghadapinya....apakah persediaan kita untuk menempuhnya...subhanallah...hati ini sering lalai....ampunkanlah daku....

Bantulah Hamba-Mu ini...

Aku ingin masuk ke syurga-Mu
...namun banyaknya dosa aku...mampukah aku....
Aku tidak ingin disiksa di kubur nanti..
namun..dosaku bertimbun...mampukah aku.....
Aku ingin bahagia di dunia dan di akhirat nanti...

bantulah hamba-Mu ini Ya Allah.....
bantulah hamba-Mu ini istiqamah mengingati-Mu...
bantulah hamba-Mu ini ikhlas melakukan ibadah kerana-Mu...
bantulah hamba-Mu ini iklhas dan istiqamah memperbaiki amal soleh terhadap-Mu...

Aku ingin ke syurga-Mu tanpa dihisab Ya Allah....
insyaAllah...ke Syurga Firdaus....bantulah hamba-Mu ini...

Subhanallah.....sebagai makhluk-Nya yang lemah lagi hina disisi-Nya....ampunilah kami Ya Allah..aku seringkali tewas dengan ujian-Mu ini....aku masih berusaha menjadi makhluk-Mu yang baik...bantulah hamba-Mu ini....aku masih lagi malas..masih ada lagi sifat-sifat mazmumah dalam diri aku...namun bantulah hamba-Mu ini dalam bermujahadah....ampunilah daku...amin....


0 comments:

Post a Comment