Pages

Thursday 29 September 2011

Hari yang membahagiakan...

Alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi kerana diberi pinjaman nyawa olehNya untuk kita bernafas lagi hari ini....subhanallah walhamdulillah..walailahaillallah wallahuakbar ...

Hari ini hari ke dua aku berkursus..kursus kat opis ni la...aku cuba memahami segala intipati kursus..terlalu teknikal biarpun memang aku orang teknikal, tetapi selama ini aku bekerja di bahagian aplikasi...namun segala ilmu yang dicurahkan sangat memberi manfaat kepada diri ini....sebagai ilmu pengetahuan..insyaAllah....

Ilmu Mu Maha Tinggi Ya Allah...
Izinkanku untukku memahami serba sedikit ilmu yang disampaikan ini...
untuk menambah ilmu di dada ini...yang terlalu dahagakan ilmu...
Ya Allah...semoga aku terus-terusan dahagakan ilmu...
IlmuMu tak terbatas melangkaui alam semesta ini...
Ya Allah...betapa lemah dan hinanya diri ini dan kurangnya dada ini dengan ilmu...Ya Allah...

Ya Allah...walaupun ilmu ini tidak akan dipraktikkan olehku...semoga ia dijadikan ilmu pengetahuan yang berguna...mudah-mudahan..tanamkanlah nikmat yang mendalam dalam keinginan untuk mengetahui tentang ilmu yang sedang diikuti ini..Ya Allah....

Ya Allah..ampunilah dosa hambaMu ini...aku masih tidak memahami dan tidak menumpukan 100% terhadap kursus ini...maafkan atas kelalaian diri ini....ampunilah aku Ya Allah...namun aku sedang cuba untuk memahaminya..dengan izinMu Ya Allah....

Alhamdulillah..terima kasih kepada rakan-rakan yang menanyakan soalan-soalan cepu cemas...serba sedikit...dapatlah membantu aku untuk memahami serba sedikit apa yang diterangkan oleh penceramah...alhamdulillah...dengan izinMu Ya Allah....

Hari ini terlalu membahagiakan....alhamdulillah syukur padaMu atas nikmat yang tidak terhingga ini....subhanaallah....Entah kenapa hari ini aku rasa begitu bahagia sekali...Syukur pada Mu Ya Allah atas kebahagiaan yang tidak terhingga ini...

Hari yang menggembirakan...ada pepatah yang mengatakan...gembirakan lah orang lain...maka kita akan gembira....kita beri..kita dapat..pepatah omputih pulak...what you give you get back....semoga kita semua terdiri di kalangan hambaNya yang membahagiakan org lain insyaAllah....terutamanya orang yang paling dekat dengan kita...suami/isteri dan anak-anak...mak ayah....kakak abang....mak cik pakcik...datuk nenek....kukuhlah dan eratlah tali persaudaraan kami ini Ya Allah....amin...

0 comments:

Post a Comment