Pages

Thursday 17 May 2012

Pesanan mak

Assalammualaikum Warahmatullahiwabakatuh...



Alhamdulillah bersyukur ke hadrat ilahi kerana izin-Nya dapat lah jua menitip sedikit peringatan buat diri ini dan semuanya yang terjumpa blog ini...

Secara santai bersembang-sembang dengan kedua ibu bapa ku....mereka datang kerana menghadiri konvokesyen adikku di uitm...jadi mereka berselang seli tidur di rumah anak-anak...satu malam dirumah aku...satu malam lagi di rumah abang aku....sepanjang berada bersama-sama mereka...ada banyak pesanan berguna...

Antaranya yang aku tidak boleh lupakan ialah..mak menasihatkan ku supaya mempelbagaikan masakan untuk memikat hati suami.....kalau boleh hari minggu mak menyarankan ku supaya di blenderkan bawang putih dan bawang merah untuk kegunaan masak satu minggu...ini akan membuatkan kerja kita cepat dan masakan akan jadi sedap...begitulah antara pesanan dan saranan daripada seorang ibu yang berpengalaman...

Ini kerana mak melihat aku sering memasak saban hari dan setiap kali hendak masak, perlu potong bawang...ini akan mengambil masa....maka mak menyarankan sedemikian malah menolong aku melakukan semua itu dan menyimpan di dalam peti sejuk stok bawang yang telah diblender selama satu minggu...jadi minggu ini aku tidak perlu bersusah payah melakukan lagi...itulah kasih sayang ibu yang tiada terhingga...syukur pada mu Ya Allah...atas anugerah-Mu ini yang tidak terhingga...Kau permudahkanlah segala urusan kedua ibu bapaku....kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihaniku ketika aku kecil lagi....

Hari ini 18 Mei 2012..mak dan ayah akan pulang semula ke Perlis iaitu kampung halaman kami....ya Allah selamatkanlah perjalanan kedua ibu bapaku..dan permudahkanlah segala urusan mereka...amin...

0 comments:

Post a Comment