Pages

Monday 24 September 2012

Tipu daya dunia


Assalammualaikum...alhamdulillah..syukur padaMu ya Allah atas nikmat yang tidak pernah terhenti...namun hambaMu yang lemah lagi hina inilah yang sering melupaiMu ..ampunilah daku Ya Allah...aku lemah...sesungguhnya aku telah menzalimi diri aku sendiri...

Sesungguhnya..hidup di dunia ini hanya sementara...janganlah kita terpedaya dengan segala yang melaghakan di dunia yang sementara ini..ini aku nukilkan khas untuk ingatkan diri yang lemah ini..dan sama-samalah saling ingat-mengingati antara satu sama lain...

Antara nikmat yang sering kita lupakan ialah nikmat kesenangan....kadang-kadang Allah beri kita  peluang untuk makan angin di luar negara adalah untuk menguji kita...jika pergi ke sana dan rasa belum puas..dan ingin pergi lagi...nampaknya kita sudah tertipu dengan tipu daya dunia yang sementara ini....subhanallah....Allah beri kita fikiran..maka berfikirlah...apa tujuan kita dihidupkan di dunia ini...sudah tentulah untuk menyembahNya...untuk menjadi hambaNya...dan menjadi khalifah di bumi yang sementara ini...

Allah beri kita kesenangan adalah untuk membantu org yang susah....bukannya bermegah-megah dengan kekayaan yang kita miliki...subhanallah...andainya..lebih duit hulurlah kepada yang lebih memerlukan....untuk ingatan diri ini juga..janganlah kita asyik hendak memenuhi kehendak nafsu kita semata-mata...hendak ke Bandung bershoppinglah....nauzubillah..Ya Allah..Kau tetapkanlah hati ini supaya kekal begini...supaya tiada keinginan untukku pergi bershopping..kalau bukan keranaMu semata-mata..janganlah ia berlaku....amin..

Biarlah segala yang aku ingin lakukan di lakukan semata-mata keranaMu Ya Allah..aku lemah Ya Allah..janganlah Kau serahkan diriku kepada hawa nafsuku sendiri..aku tak berdaya Ya Allah...ampunilah daku...bantulah hambaMu yang lemah lagi hina ini Ya Allah...hanya yang ku harapkan dariMu...ialah redhaMu...amin...

0 comments:

Post a Comment